ma 19/04/2021 - 19:00 de gemeenteraadzaal
Een assistent verlaat op 1 april 2021 het korps om de basisopleiding tot inspecteur te volgen. Als gevolg hiervan is er een functie van assistent vacant in het korps. Gezien de snelle digitale ontwikkelingen binnen het korps is het belangrijk de dienst ICT te versterken met een assistent.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de functie van ICT-assistent binnen het administratief en logistiek kader op het niveau C
omwille van dringende nood in te vullen via een contractuele aanwerving.
Een inspecteur verlaat op 1 augustus 2021 het korps via de mobiliteitsprocedure van de geïntegreerde politie. Als gevolg hiervan werd de functie van inspecteur vacant verklaard
voor de afdeling dringende politiehulp, dienst interventie. Er waren geen kandidaten in de gewone mobiliteitsprocedure. De korpschef wil de niet ingevulde functie gebruiken om een functie van inspecteur vacant te verklaren bij de directie operaties, dienst bestuurlijke handhaving.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd één functie van inspecteur van politie vacant te verklaren voor de directie operaties, dienst bestuurlijke handhaving.
Een politiemedewerker werd door de commissie voor de geschiktheid van het politiepersoneel (CGPP) op definitief pensioen gesteld om medische redenen vanaf 1 maart 2021. Als gevolg hiervan werd een functie van inspecteur van politie vacant verklaard voor de afdeling dringende politiehulp, dienst interventie. Er waren geen kandidaten in de gewone mobiliteitsprocedure. De korpschef wil de niet ingevulde functie gebruiken om een functie van inspecteur vacant te verklaren bij de verkeerspolitie.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd één functie van inspecteur van politie vacant te verklaren voor de afdeling verkeer, dienst verkeerspolitie.
Een inspecteur van de afdeling dringende politiehulp, dienst interventieteams, werd door de burgemeester benoemd als inspecteur bij de afdeling tweedelijnspolitiehulp, dienst lokale recherche.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd één functie van inspecteur van politie vacant te verklaren voor de afdeling dringende politiehulp, dienst interventie.
Op 1 april 2021 nam de burgemeester een besluit met betrekking tot de organisatie van de commissies en raden in april 2021.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd deze politieverordening van de burgemeester, houdende bijkomende maatregelen ter preventie van de verspreiding van het coronavirus COVID-19, te bekrachtigen.
De Onderwijsvereniging van Steden en Gemeenten (OVSG) ondersteunt steden en gemeenten bij het organiseren van democratisch, kwaliteitsvol en zorgzaam onderwijs. Het huidig afgevaardigd lid namens de stad in de algemene vergadering van OVSG is niet in de mogelijkheid om de bijhorende rol op te nemen. Een tijdelijke vervanger gedurende deze periode moet worden aangesteld.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om een tijdelijke vertegenwoordiger van de stad Sint-Niklaas in de algemene vergadering aan te duiden.
Op 10 februari 2019 werd een inspecteur slachtoffer van een arbeidsongeval. Op 17 september 2019 werd een blijvende invaliditeit toegekend van 0 % door de bevoegde medische dienst (Medex). De inspecteur heeft beroep aangetekend tegen deze beslissing op 16 oktober 2019. Medex heeft na het uitgevoerde onderzoek door de beroepskamer op 7 september 2020 beslist 2 % blijvende invaliditeit toe te kennen aan de betrokken inspecteur met als consolidatiedatum 18 augustus 2020.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de toekenning van 2 % invaliditeit goed te keuren.