ma 18/10/2021 - 19:00 gemeenteraadzaal
Raadslid Freyja De Rijcke verhuist
naar Bornem. Zij kan hierdoor het mandaat van raadslid niet langer opnemen en dient haar ontslag in.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd kennis te nemen van het ontslag van raadslid De Rijcke en over te gaan tot het aanstellen van een opvolger, mevrouw Tamara De Boey, door de goedkeuring van de geloofsbrieven, door kennis te nemen van de eedaflegging van het nieuwe raadslid en door de nieuwe rangorde vast te stellen.
Naar aanleiding van het ontslag van mevrouw Freyja De Rijcke als raadslid, met als opvolger raadslid Tamara De Boey, vraagt de Vlaams Belang-fractie de samenstelling van enkele gemeenteraadscommissies te wijzigen.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd hiertoe over te gaan.
Op 5 oktober 2021 nam de burgemeester een besluit met betrekking tot de organisatie van de raads- en commissiezittingen in oktober 2021.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd deze politieverordening van de burgemeester te bekrachtigen.
In gemeenteraadszitting van 20 december 2019 werd de personeelsformatie van de lokale politie Sint-Niklaas vastgesteld. De formatie bevat onder meer veertig functies van hoofdinspecteur van politie. Momenteel zijn niet alle functies van hoofdinspecteur ingevuld. Recent werd het voormalig diensthoofd van de dienst milieu- en dierenpolitie intern bij een andere dienst ingezet in het korps. Een hoofdinspecteur van een andere afdeling gaat op 1 januari 2022 met pensioen. Om de operationaliteit van het korps te maximaliseren is het wenselijk een functie van hoofdinspecteur in te vullen bij de dienst milieu- en dierenpolitie.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd een functie van hoofdinspecteur van politie vacant te verklaren bij de dienst milieu- en dierenpolitie.
In gemeenteraadszitting van 20 december 2019 werd de personeelsformatie van de lokale politie Sint-Niklaas vastgesteld. Om de operationaliteit van het korps te optimaliseren wenst de korpschef nog vier vacatures open te stellen bij de dienst interventieteams. Dit past binnen de vastgestelde personeelsformatie.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd vier functies van inspecteur van politie vacant te verklaren voor de afdeling dringende politiehulp, dienst interventieteams.
In gemeenteraadszitting van 20 december 2019 werd de personeelsformatie van de lokale politie Sint-Niklaas vastgesteld.
Bij de afdeling dringende politiehulp, dienst interventieteams, komt er een vacature vrij: een inspecteur start met de basisopleiding van hoofdinspecteur van politie op 1 oktober 2021.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd een functie van inspecteur van politie vacant te verklaren voor de afdeling dringende politiehulp, dienst interventieteams.
In gemeenteraadszitting van 20 december 2019 werd de personeelsformatie van de lokale politie Sint-Niklaas vastgesteld.
Als gevolg van een aantal interne verschuivingen zijn er drie vacatures ontstaan van assistent onthaal en telefonie bij de meldkamer. Om een continue dienstverlening te garanderen is het noodzakelijk om de functies snel in te vullen. Dit is mogelijk door gebruik te maken van de procedure 'externe aanwerving omwille van een dringende nood'.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd drie functies van assistent onthaal en telefonie binnen het administratief en logistiek kader in te vullen via een externe aanwerving omwille van een dringende nood.
Het jaarlijks in te dienen budget van de kerkfabrieken is een afgeleide van een door hen opgemaakt meerjarenplan. Wanneer dit budget binnen de grenzen van het goedgekeurd meerjarenplan van de kerkfabriek blijft, moet de gemeenteraad enkel kennis nemen van dit budget.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd kennis te nemen van de budgetten 2022.
Eerder werd beslist over te gaan tot de opheffing van de parochie Sint-Jan De Doper en de samenvoeging ervan met de parochie Onze-Lieve Vrouw Hulp der Christenen.
In functie van deze ontbinding wordt aan de gemeenteraad gevraagd kennis te nemen van de consolidatie van de budgetten 2021 van de beide kerkfabrieken.
In gemeenteraadszitting van 28 mei 2021 werden twee functies van commissaris van politie vacant verklaard. De functies werden gepubliceerd in de derde mobiliteitscyclus van de geïntegreerde politie in 2021. Eén persoon stelde zich kandidaat voor de functie van afdelingsmanager dringende politiehulp. Het selectiegesprek vond plaats op 10 september 2021.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de geschikte en als eerste gerangschikte kandidaat te benoemen vanaf 1 maart 2022 als commissaris van politie voor de functie van afdelingsmanager dringende politiehulp bij de Lokale Politie Sint-Niklaas.
Een inspecteur van politie wil met vervroegd pensioen gaan op 1 november 2021.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het ontslag en de pensioenaanvraag van betrokkene goed te keuren.
Een hoofdinspecteur van politie wil met vervroegd pensioen gaan op 1 januari 2022.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het ontslag en de pensioenaanvraag van betrokkene goed te keuren.
Op 5 juli 2018 werd een inspecteur van de politie slachtoffer van een arbeidsongeval. Op 30 november 2019 heeft zij beroep aangetekend tegen de medische besluiten van Medex. Op 9 maart 2021 werden de medische besluiten na beroep aangetekend verstuurd door Medex aan de inspecteur in kwestie. Hierbij wordt de consolidatiedatum vastgesteld op 1 januari 2020 met een blijvende invaliditeit van 2 %
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de toekenning van 2 % invaliditeit goed te keuren.
Naar aanleiding van het arbeidsongeval van 2 juni 2021 overkomen aan een inspecteur bij lokale politie Sint-Niklaas, ondervindt betrokkene geen blijvend restletsel.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de toekenning van 0 % invaliditeit goed te keuren.
Naar aanleiding van het arbeidsongeval van 6 mei 2021 overkomen aan een inspecteur bij lokale politie Sint-Niklaas, ondervindt betrokkene geen blijvend restletsel.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de toekenning van 0 % invaliditeit goed te keuren.
Naar aanleiding van het arbeidsongeval van 5 februari 2021 overkomen aan een inspecteur bij lokale politie Sint-Niklaas, ondervindt betrokkene geen blijvend restletsel.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de toekenning van 0 % invaliditeit goed te keuren.
Naar aanleiding van het arbeidsongeval van 10 mei 2021 overkomen aan een medewerker bij lokale politie Sint-Niklaas, ondervindt betrokkene geen blijvend restletsel.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de toekenning van 0 % invaliditeit goed te keuren.