Terug
Gepubliceerd op 11/06/2021

Agenda  commissie burgemeester Lieven Dehandschutter

ma 21/06/2021 - 19:00 gemeenteraadzaal
  • 2.

    2021_GR_00202 - Bijkomende maatregelen ter preventie van de verspreiding van het coronavirus COVID-19: politieverordening: bekrachtiging

    Op 3 juni 2021 nam de burgemeester een besluit met betrekking tot de organisatie van de commissies en raden in juni 2021.
    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd deze politieverordening van de burgemeester, houdende bijkomende maatregelen ter preventie van de verspreiding van het coronavirus COVID-19, te bekrachtigen.

  • 3.

    2021_GR_00195 - Politieaangelegenheden: politiezone: begrotings- en jaarrekening 2020: goedkeuring

    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de begrotings- en jaarrekening 2020 van de politiezone Sint-Niklaas goed te keuren.

  • 4.

    2021_GR_00163 - Politieaangelegenheden: personeel: operationeel kader: samenstelling selectiecommissie voor twee functies van commissaris van politie: goedkeuring

    In gemeenteraadszitting van 20 december 2019 werd de personeelsformatie van de lokale politie Sint-Niklaas vastgesteld. In zitting van 28 mei 2021 verklaarde de raad twee functies van commissaris van politie vacant. De functies worden gepubliceerd in de derde mobiliteitscyclus van de geïntegreerde politie van 2021. De kandidaten worden geselecteerd door een plaatselijke selectiecommissie. De samenstelling van de selectiecommissie moet worden voorgelegd aan de gemeenteraad.
    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd deze samenstelling goed te keuren.

  • 5.

    2021_GR_00165 - Politieaangelegenheden: personeel: operationeel kader: vacant verklaren van twee functies van hoofdinspecteur van politie (afdeling tweedelijnspolitiehulp, lokale recherche): goedkeuring

    In gemeenteraadszitting van 20 december 2019 werd de personeelsformatie van de lokale politie Sint-Niklaas goedgekeurd. Een hoofdinspecteur van de dienst lokale recherche gaat op 1 juli 2021 werken bij de Lokale Politie Gent. Een andere hoofdinspecteur van de dienst lokale recherche gaat op 1 juli 2021 in non-activiteit voorafgaand aan het pensioen (NAVAP). De korpschef wenst beide vacatures in te vullen via de gewone mobiliteitsprocedure van de geïntegreerde politie.
    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd twee functies van hoofdinspecteur van politie vacant te verklaren voor de afdeling tweedelijnspolitiehulp, dienst lokale recherche.

  • 6.

    2021_GR_00164 - Politieaangelegenheden: personeel: operationeel kader: vacant verklaren van een functie van inspecteur van politie (afdeling directie operaties, dienst bestuurlijke handhaving): goedkeuring

    In gemeenteraadszitting van 20 december 2019 werd de personeelsformatie van de lokale politie Sint-Niklaas vastgesteld. Een inspecteur van de dienst bestuurlijke handhaving gaat vanaf 1 september 2021 werken bij de federale politie Antwerpen. Hierdoor ontstaat er een vacature.
    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd een functie van inspecteur van politie vacant te verklaren voor de afdeling directie operaties, dienst bestuurlijke handhaving.

  • 7.

    2021_GR_00166 - Politieaangelegenheden: personeel: operationeel kader: vacant verklaren van één functie van inspecteur van politie (afdeling dringende politiehulp, interventieteams): goedkeuring

    Een inspecteur van de afdeling dringende politiehulp, dienst interventieteams, werd door de burgemeester benoemd als inspecteur bij de afdeling verkeerspolitie. Hierdoor ontstaat een vacature bij de dienst interventieteams.
    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd één functie van inspecteur van politie vacant te verklaren voor de afdeling dringende politiehulp, dienst interventie.

  • 8.

    2021_GR_00167 - Politieaangelegenheden: personeel: administratief en logistiek kader: vacant verklaren van één functie van contractueel assistent onthaal: goedkeuring

    In gemeenteraadszitting van 20 december 2019 werd de personeelsformatie van de lokale politie Sint-Niklaas vastgesteld. Een assistent gaat vanaf 1 september 2021 in loopbaanonderbreking voor twee jaar omwille van persoonlijke aangelegenheden. Als gevolg hiervan komt een functie van assistent tijdelijk vrij. Omdat de functie van onthaalbediende een sleutelfunctie is, is het wenselijk om de vrijgekomen functie van assistent in te vullen bij het onthaal en dit met een vervangingscontract van maximaal twee jaar.
    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om een functie van contractueel assistent onthaal vacant te verklaren en in te vullen met een vervangingscontract van maximum twee jaar.

  • 11.

    2021_GR_00171 - Beleids- en beheerscyclus: jaarrekening 2020: aandeel OCMW: goedkeuring

    Hoewel de jaarrekening geïntegreerd is voor stad en OCMW, moet elk bestuur eerst zijn aandeel apart goedkeuren, vooraleer de integrale versie door de gemeenteraad kan worden goedgekeurd.
    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het aandeel van het OCMW in de jaarrekening 2020 goed te keuren.
  • 12.

    2021_GR_00170 - Beleids- en beheerscyclus: jaarrekening 2020: aandeel stad: goedkeuring

    Hoewel de jaarrekening geïntegreerd is voor stad en OCMW, moet elk bestuur eerst zijn aandeel apart goedkeuren, vooraleer de integrale versie door de gemeenraad kan worden goedgekeurd.
    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het aandeel van het stadsbestuur in de jaarrekening 2020 goed te keuren.
  • 13.

    2021_GR_00172 - Beleids- en beheerscyclus: jaarrekening 2020: stad en OCMW: goedkeuring

    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de geïntegreerde jaarrekening 2020 stad en OCMW goed te keuren.
  • 14.

    2021_GR_00176 - Meerjarenplan 2020-2025 voor stad en OCMW: aanpassing nr. 3: lijst nominatieve subsidies: goedkeuring

    De lijst met nominatieve subsidies was tot 2019 een onderdeel van het budget. Omdat het budget vanaf 2020 verdween (werd vanaf dan vervangen door het meerjarenplan), moet er een aparte beslissing over deze lijst worden genomen.
    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de lijst met aanpassingen aan de nominatieve subsidies goed te keuren.

  • 15.

    2021_GR_00174 - Meerjarenplan 2020-2025 voor stad en OCMW: aanpassing nr. 3: aandeel OCMW: goedkeuring

    De aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 voor stad en OCMW bevat de doelstellingen, actieplannen, acties en kredieten waarmee het bestuur invulling wenst te geven aan het beleidsprogramma 'Samen maken we de stad van morgen'. Hoewel het meerjarenplan geïntegreerd is voor stad en OCMW, moet elk bestuur eerst zijn aandeel apart goedkeuren, vooraleer de integrale versie door de gemeenteraad kan worden goedgekeurd. Aangezien het stadsbestuur de financiële gevolgen moet dragen van de keuzes die de raad voor maatschappelijk welzijn maakt, moet de gemeenteraad de beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn voor het aandeel van het OCMW ook nog goedkeuren, vooraleer de integrale aanpassing van de meerjarenplanning kan worden goedgekeurd.
    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd hiertoe over te gaan.

  • 16.

    2021_GR_00173 - Meerjarenplan 2020-2025 voor stad en OCMW: aanpassing nr. 3: aandeel stad: goedkeuring

    De aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 voor stad en OCMW bevat de doelstellingen, actieplannen, acties en kredieten waarmee het bestuur invulling wenst te geven aan het beleidsprogramma 'Samen maken we de stad van morgen'. Hoewel het meerjarenplan geïntegreerd is voor stad en OCMW, moet elk bestuur eerst zijn aandeel apart goedkeuren, vooraleer de integrale versie door de gemeenteraad kan worden goedgekeurd.
    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het aandeel van het stadsbestuur in de aanpassing nr. 3 van het meerjarenplan 2020-2025 goed te keuren.

  • 17.

    2021_GR_00175 - Meerjarenplan 2020-2025 voor stad en OCMW: aanpassing nr. 3: goedkeuring

    De aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 voor stad en OCMW bevat de doelstellingen, actieplannen, acties en kredieten waarmee het bestuur invulling wenst te geven aan het beleidsprogramma 'Samen maken we de stad van morgen'.
    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de geïntegreerde aanpassing nr. 3 van het meerjarenplan 2020-2025 goed te keuren.

  • 9.

    2021_GR_00190 - Leveringen: politiezone: afsluiten van een raamcontract voor het leveren van kledij en schoenen: wijze van gunning, raming en voorwaarden: goedkeuring

    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de wijze van gunning, raming en voorwaarden voor het leveren van kledij en schoenen voor de politiezone, goed te keuren.

  • 39.

    2021_GR_00168 - Politieaangelegenheden: personeel: administratief en logistiek kader: ontslag en vervroegde pensioenaanvraag van een bediende: goedkeuring

    Een bediende wil met vervroegd pensioen gaan op 1 juni 2022.
    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het ontslag en de pensioenaanvraag van betrokkene goed te keuren. 

  • 40.

    2021_GR_00197 - Politieaangelegenheden: personeel: arbeidsongevallen: genezing zonder blijvende arbeidsongeschiktheid (2020/AO/11-PZ): goedkeuring

    Naar aanleiding van het arbeidsongeval van 3 november 2019 overkomen aan een inspecteur bij lokale politie Sint-Niklaas, ondervindt betrokkene geen blijvend restletsel.
    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de toekenning van 0 % invaliditeit goed te keuren. 

  • 41.

    2021_GR_00198 - Politieaangelegenheden: personeel: arbeidsongevallen: genezing zonder blijvende arbeidsongeschiktheid (2020/AO/27-PZ): goedkeuring

    Naar aanleiding van het arbeidsongeval van 4 november 2020 overkomen aan een inspecteur bij lokale politie Sint-Niklaas, ondervindt betrokkene geen blijvend restletsel.
    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de toekenning van 0 % invaliditeit goed te keuren.