ma 20/09/2021 - 19:00 gemeenteraadzaal
Op 7 september 2021 nam de burgemeester een besluit met betrekking tot de organisatie van de raads- en commissiezittingen in september 2021.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd deze politieverordening van de burgemeester te bekrachtigen.
In gemeenteraadszitting van 20 december 2019 werd de personeelsformatie van de lokale politie Sint-Niklaas vastgesteld. Een inspecteur van de afdeling niet-dringende politiehulp, dienst wijkpolitie, werd door de burgemeester benoemd als inspecteur bij de afdeling directie operaties, dienst ondermijning. Hierdoor ontstaat een vacature van inspecteur bij de dienst wijkpolitie. Een agent van de afdeling niet-dringende politiehulp, dienst wijkpolitie, gaat op 1 mei 2022 in pensioen. Hierdoor ontstaat een tweede vacature van inspecteur bij de wijkpolitie.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd twee functies van inspecteur van politie vacant te verklaren voor de afdeling niet-dringende politiehulp, dienst wijkpolitie.
In gemeenteraadszitting van 20 december 2019 werd de personeelsformatie van de lokale politie Sint-Niklaas vastgesteld. In de nieuwe personeelsformatie zijn 36 plaatsen voorzien voor assistenten niveau C. Er is één openstaande vacature van assistent, aangezien een medewerker op 1 juni 2022 met pensioen gaat.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd één functie van assistent open te stellen voor de afdeling korpsondersteuning, dienst HRM.
Bij de afdeling dringende politiehulp, dienst interventieteams, komen er drie vacatures vrij:
- een inspecteur gaat met pensioen op 1 november 2021;
- een inspecteur verlaat op 1 januari 2022 via de mobiliteitsprocedure de politiezone om te gaan werken bij de Federale Gerechtelijke Politie (FGP) Antwerpen;
- een inspecteur gaat in NAVAP (non-activiteit voorafgaand aan de pensionering) vanaf 1 februari 2022;
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd drie functies van inspecteur van politie vacant te verklaren voor de afdeling dringende politiehulp, dienst interventieteams.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd kennis te nemen van de verlenging van het strategisch veiligheids- en preventieplan tot en met 31 december 2021.
Een consulent bevindt zich van 1 oktober 2019 tot en met 30 september 2021 in het stelsel 'afwezigheid van lange duur wegens persoonlijke aangelegenheden'. Op 31 augustus 2021 diende zij haar vrijwillig ontslag in bij de korpschef van de lokale politie Sint-Niklaas. Het vrijwillig ontslag gaat in op 1 oktober 2021.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het vrijwillig ontslag van betrokkene te aanvaarden.
Naar aanleiding van het arbeidsongeval van 11 juni 2020 overkomen aan een medewerker bij lokale politie Sint-Niklaas, ondervindt betrokkene geen blijvend restletsel.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de toekenning van 0 % invaliditeit goed te keuren.
Naar aanleiding van het arbeidsongeval van 6 mei 2021 overkomen aan een inspecteur bij lokale politie Sint-Niklaas, ondervindt betrokkene geen blijvend restletsel.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de toekenning van 0 % invaliditeit goed te keuren.