ma 25/04/2022 - 19:00 gemeenteraadzaal
Op 11 april 2022 nam de burgemeester een besluit met betrekking tot de organisatie van de raads- en commissiezittingen in april 2022.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd deze politieverordening van de burgemeester te bekrachtigen.
Ingevolge de aanpassing van het decreet lokaal bestuur inzake digitaal en hybride vergaderen en het besluit van de Vlaamse Regering van 10 september 2021 over de voorwaarden voor digitaal of hybride vergaderen voor de organen van de lokale besturen, moet het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad aangepast worden. Daarnaast zijn nog een aantal andere wijzigingen aangewezen.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het aangepast huishoudelijk reglement goed te keuren.
Het intergemeentelijk samenwerkingsverband van het Land van Waas (Interwaas) nodigt het stadsbestuur Sint-Niklaas uit tot de algemene vergadering op 18 mei 2022.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd kennis te nemen van de agenda van deze vergadering en het mandaat te bepalen van de vertegenwoordiger in deze vergadering.
In gemeenteraadszitting van 20 december 2019 werd de personeelsformatie van de lokale politie Sint-Niklaas vastgesteld. In zitting van 28 mei 2021 verklaarde de raad twee functies van commissaris van politie vacant waaronder een functie van directeur bedrijfsvoering. De functie van directeur bedrijfsvoering werd gepubliceerd in de derde mobiliteitscyclus van 2021 en in het erratum van de tweede mobiliteitscyclus van 2022 van de geïntegreerde politie. De kandidaten worden geselecteerd door een plaatselijke selectiecommissie. De samenstelling van de selectiecommissie voor een functie met als graad commissaris, moet worden voorgelegd aan de gemeenteraad.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd deze samenstelling goed te keuren.
In gemeenteraadszitting van 20 december 2019 werd de personeelsformatie van de lokale politie Sint-Niklaas vastgesteld. Er komt een functie van inspecteur bij de dienst interventieteams vacant.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd een functie van inspecteur van politie vacant te verklaren voor de afdeling dringende politiehulp, dienst interventieteams.
In gemeenteraadszitting van 20 december 2019 werd de personeelsformatie van de lokale politie Sint-Niklaas vastgesteld. Er is een plaats vrij voor een monitor geweldbeheersing met vuurwapen, graad hoofdinspecteur.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd een functie van hoofdinspecteur van politie (monitor geweldbeheersing met vuurwapen) vacant te verklaren.
In gemeenteraadzitting van 20 december 2019 werd de personeelsformatie van de lokale politie Sint-Niklaas vastgesteld. De adviseur communicatie (personeelslid logistiek en administratief kader van het niveau A, klasse 2) is voor lange tijd afwezig. De gemeenteraad besliste in zitting van 28 mei 2021 om de continuïteit te verzekeren door een functie van adviseur communicatie contractueel in te vullen, niet als klasse 2 maar als klasse 1, door middel van een vervangingscontract. Omdat het niet mogelijk is om vanuit een vervangingscontract de titularis te statutariseren, verzoekt de korpschef om de functie van adviseur communicatie, klasse 1, opnieuw vacant te verklaren en in te vullen via een externe aanwerving omwille van een dringende nood.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd één functie van adviseur communicatie, klasse 1, binnen het administratief en logistiek kader in te vullen via een externe aanwerving omwille van een dringende nood.
In gemeenteraadszitting van 20 december 2019 werd de personeelsformatie van de lokale politie Sint-Niklaas vastgesteld. Een hoofdinspecteur van de dienst ICT verlaat via de gewone mobiliteitsprocedure de politiezone om bij de opleidingsdienst van de federale politie te werken. Als gevolg hiervan komt bij de lokale politie van Sint-Niklaas een plaats vrij voor een hoofdinspecteur bij dienst ICT.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd een functie van hoofdinspecteur van politie (afdeling korpsondersteuning, dienst ICT) vacant te verklaren.
In gemeenteraadszitting van 20 december 2019 werd de personeelsformatie van de lokale politie Sint-Niklaas vastgesteld. Een inspecteur van politie, tevens dispatcher, verliet de meldkamer van de lokale politie Sint-Niklaas op 1 augustus 2021 om te werken bij het Communicatie- en Informatiecentrum Oost-Vlaanderen (CICOV). De korpsleiding wil deze vacante functie nu openstellen in het basiskader.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd één functie van inspecteur van politie (dispatcher) open te stellen voor de afdeling dringende politiehulp, dienst meldkamer.
In gemeenteraadszitting van 20 december 2019 werd de personeelsformatie van de lokale politie Sint-Niklaas vastgesteld. Een hoofdinspecteur van politie, tevens dispatcher en momenteel gedetacheerd naar het Communicatie- en Informatiecentrum Oost-Vlaanderen (CICOV), verlaat de lokale politie Sint-Niklaas op 1 juli 2022 om te gaan werken bij de lokale politie Hamme/Waasmunster. De korpsleiding wil deze vacante functie openstellen.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd één functie van hoofdinspecteur van politie (dispatcher) open te stellen voor de afdeling dringende politiehulp, dienst meldkamer.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om, omwille van de aanhoudende verstoorde werking ten gevolge van de coronacrisis, voor de verschillende jaarwerkingssubsidies 2022 dezelfde werkwijze te hanteren conform de jaarwerkingsubsidies 2021 en aan verenigingen voor cultuur, sport, welzijn, internationale samenwerking en landbouw, opnieuw de berekening te baseren op het gemiddelde dat ze de voorbije drie actieve jaren ontvingen (2020, 2019, 2018, gebaseerd op de werking in respectievelijk 2019, 2018, 2017), binnen de grenzen van het vastgestelde krediet in het meerjarenplan.
Naar aanleiding van het arbeidsongeval van 15 augustus 2021 overkomen aan een inspecteur bij lokale politie Sint-Niklaas, ondervindt betrokkene geen blijvend restletsel.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de toekenning van 0 % invaliditeit goed te keuren.
Op 23 oktober 2020 werd een medewerkster van de politie slachtoffer van een arbeidswegongeval. Op 27 september 2021 werden ons de besluiten van medische expertise gestuurd. Hierin wordt de consolidatiedatum vastgelegd op 6 augustus 2021 met een blijvende invaliditeit van 3 %.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de toekenning van 3 % invaliditeit goed te keuren.
Op 11 juni 2018 werd een medewerkster van de politie slachtoffer van een arbeidswegongeval. Op 27 juni 2021 werden ons de besluiten van medische expertise na beroep gestuurd. Hierin wordt de consolidatiedatum vastgelegd op 17 juli 2020 met een blijvende invaliditeit van 7 %.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de toekenning van 7 % invaliditeit goed te keuren.
Op 16 september 2020 werd een inspecteur slachtoffer van een arbeidsongeval. Op 11 oktober 2021 werden ons de besluiten van medische expertise na beroep gestuurd. Hierin wordt de consolidatiedatum vastgelegd op 24 maart 2021 met een blijvende invaliditeit van 2 %.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de toekenning van 2 % invaliditeit goed te keuren.
Naar aanleiding van het arbeidswegongeval van 18 augustus 2021 overkomen aan een inspecteur bij lokale politie Sint-Niklaas, ondervindt betrokkene geen blijvend restletsel.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de toekenning van 0 % invaliditeit goed te keuren.
Naar aanleiding van het arbeidsongeval van 25 mei 2021 overkomen aan een inspecteur bij lokale politie Sint-Niklaas, ondervindt betrokkene geen blijvend restletsel.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de toekenning van 0 % invaliditeit goed te keuren.
Naar aanleiding van het arbeidsongeval van 21 augustus 2021 overkomen aan een inspecteur bij lokale politie Sint-Niklaas, ondervindt betrokkene geen blijvend restletsel.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de toekenning van 0 % invaliditeit goed te keuren.