di 21/06/2022 - 19:00 gemeenteraadzaal
De lijst met nominatieve subsidies was tot 2019 een onderdeel van het budget. Omdat het budget vanaf 2020 verdween (werd vanaf dan vervangen door het meerjarenplan), moet er een aparte beslissing over deze lijst worden genomen.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de lijst met aanpassingen aan de nominatieve subsidies goed te keuren.
De aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 voor stad en OCMW bevat de doelstellingen, actieplannen, acties en kredieten waarmee het bestuur invulling wenst te geven aan het beleidsprogramma 'Samen maken we de stad van morgen'. Hoewel het meerjarenplan geïntegreerd is voor stad en OCMW, moet elk bestuur eerst zijn aandeel apart vaststellen, vooraleer de integrale versie door de gemeenteraad kan worden vastgesteld. Aangezien het stadsbestuur de financiële gevolgen moet dragen van de keuzes die de raad voor maatschappelijk welzijn maakt, moet de gemeenteraad de beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn voor het aandeel van het OCMW ook nog goedkeuren, vooraleer de integrale aanpassing van de meerjarenplanning kan worden vastgesteld.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd hiertoe over te gaan.
De aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 voor stad en OCMW bevat de doelstellingen, actieplannen, acties en kredieten waarmee het bestuur invulling wenst te geven aan het beleidsprogramma 'Samen maken we de stad van morgen'. Hoewel het meerjarenplan geïntegreerd is voor stad en OCMW, moet elk bestuur eerst zijn aandeel apart vaststellen, vooraleer de integrale versie door de gemeenteraad kan worden vastgesteld.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het aandeel van het stadsbestuur in de aanpassing nr. 5 van het meerjarenplan 2020-2025 vast te stellen.
De aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 voor stad en OCMW bevat de doelstellingen, actieplannen, acties en kredieten waarmee het bestuur invulling wenst te geven aan het beleidsprogramma 'Samen maken we de stad van morgen'.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de geïntegreerde aanpassing nr. 5 van het meerjarenplan 2020-2025 vast te stellen.
Volgens artikel 9 van het omgevingsvergunningsdecreet van 25 april 2014 moet iedere gemeente minimaal één omgevingsambtenaar in dienst hebben en moet die ambtenaar of groep van ambtenaren gezamenlijk voldoende kennis van zowel de ruimtelijke ordening als het milieu in zich verenigen.
Hoofdstuk 2 van Titel 7 'De omgevingsambtenaren' van het omgevingsvergunningsbesluit van 27 november 2015 bepaalt de voorwaarden, onverenigbaarheden en kwaliteitsvereisten van een omgevingsambtenaar (in het bijzonder gaat het om de artikelen 143 tot en met 146).
De personeelsleden die moeten aangewezen worden als omgevingsambtenaar hebben een diploma dat toegang geeft tot niveau A of B en beschikken over meer dan twee jaar relevante aantoonbare beroepservaring.
De gemeente heeft de functie van gemeentelijke omgevingsambtenaar op A-niveau en B-niveau voorzien in het organogram dat werd goedgekeurd op 28 augustus 2015.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd een gemeentelijk omgevingsambtenaar aan te stellen.