De gemeenteraad stelde in zitting van 22 maart 2024 de personeelsformatie van de politiezone vast, met onder meer 36 functies van assistent binnen het administratief en logistiek kader. Een assistent gaat 1 mei 2025 met pensioen. Hierdoor ontstaat er een vacature van assistent in het korps. De korpschef verzoekt de gemeenteraad een functie van assistent bij de dienst HR vacant te verklaren via de procedure van de externe aanwerving omwille van een dringende nood en om geen wervingsreserve aan te leggen.
De geïnteresseerde kandidaten moeten steeds voor een plaatselijke selectiecommissie verschijnen die een rangschikking opmaakt van de meest geschikte tot de minst geschikte kandidaat. De samenstelling van de selectiecommissie wordt voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen. Tot slot gaat de burgemeester over tot benoeming.
Decreet lokaal bestuur, artikelen 40 en 41.
Koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiediensten.
Omzendbrief GPI 17 van 13 maart 2002.
Omzendbrief GPI 15bis van 25 juni 2002.
Omzendbrief GPI 23 van 19 januari 2003.
Permanente nota van 3 juli 2009 van de directie van de juridische dienst van de federale politie.
Gemeenteraadsbeslissing van 22 maart 2024 betreffende de personeelsformatie van de lokale politie Sint-Niklaas.
Gemeenteraadsbeslissing van 30 augustus 2024 betreffende de aanvaarding van het vrijwillig ontslag en de vervroegde pensioenaanvraag van een asisstent.
Gemeenteraadsbeslissing van 19 december 2024 betreffende de delegatie van de bevoegdheid van de gemeenteraad aan de burgemeester voor de benoemingen van politiepersoneelsleden.
een functie van assistent (administratief en logistiek kader) voor de dienst HR van de lokale politie Sint-Niklaas vacant te verklaren via het systeem van de externe aanwerving omwille van een dringende nood.
Een exemplaar van het functieprofiel wordt als bijlage aan de notulen van deze zitting gehecht.
voor deze functie geen wervingsreserve aan te leggen.