In het kader van de opdracht 'beheer openbaar domein door derden' werd een bestek met nr. 2019-073/OVA/BOD door derden/WO-CQ opgesteld door de dienst overheidsopdrachten en administratie, in overleg met de dienst beheer openbaar domein (bestek als bijlage).
Deze opdracht is opgedeeld in volgende percelen:
- perceel 1 (groenonderhoud in centrum Sinaai);
- perceel 2 (groenonderhoud Woonzone / dorpslus Sinaai);
- perceel 3 (groenonderhoud landelijk gebied Sinaai);
- perceel 4 (groenonderhoud sportterreinen Sinaai);
- perceel 5 (groenonderhoud begraafplaatsen Sinaai);
- perceel 6 (onderhoud van trage wegen Sinaai);
- perceel 7 (onderhoud van verhardingen op afroep (alle gebieden));
- perceel 8 (diverse onderhoudswerken op afroep (alle gebieden));
- perceel 9 (werken in het kader van natuurbeheer (alle gebieden)).
De opdracht wordt afgesloten voor een duur van 48 maanden. Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure die nationaal en Europees bekend gemaakt wordt.
Volgende gunningscriteria worden voorgesteld:
- prijs: 60 %;
- proefopdracht: 40 %, onderverdeeld in:
- rendement: 10 %;
- werkwijze: 10 %;
- veiligheid: 10 %;
- capaciteiten van de ingezette personeelsleden: 10 %.
Voor het objectief beoordelen van de ingediende offertes wordt een jury samengesteld bestaande uit de vertegenwoordigers uit het team overheidsopdrachten en de dienst beheer openbaar domein.
Het bestuur beschikte bij het opstellen van de voorwaarden voor deze opdracht niet over de exacte benodigde hoeveelheden.
Europese richtlijn 2011/7/EU betreffende de nieuwe wettelijke betalingstermijnen voor lokale besturen.
Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten, gewijzigd bij wet van 16 februari 2017.
Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten, in het bijzonder artikel 36 en de daarbij behorende koninklijke besluiten en alle latere aanvullingen geldig op datum van bekendmaking.
Algemeen reglement voor de arbeidsbescherming (ARAB), Welzijnswet en Codex over het welzijn op het werk.
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 in het bijzonder artikel 56 §3, 5°.
Gemeenteraadsbeslissing van 27 november 2015 houdende aanpassing van de definitie dagelijks bestuur, gewijzigd bij gemeenteraadsbeslissing van 19 december 2017.
Gemeenteraadsbeslissing van 20 december 2018 houdende vaststelling van verrichtingen die niet worden beschouwd als zijnde van dagelijks bestuur.
Standaardbestek 250.
met 33 stemmen voor (N-VA, Groen, Open Vld, CD&V, sp.a en PVDA) en 6 stemmen tegen (Vlaams Belang)
het bestek met nr. 2019-073/OVA/BOD door derden/WO-CQ en de indicatieve raming voor de opdracht 'Beheer openbaar domein door derden', opgesteld door de dienst overheidsopdrachten en administratie goed te keuren. De voorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De indicatieve raming bedraagt 1.239.669,42 EUR + 260.330,58 EUR (21 % btw) = 1.500.000 EUR voor de volledige duurtijd van vier jaar.
bovengenoemde opdracht te gunnen bij wijze van openbare procedure die nationaal en Europees bekend gemaakt zal worden.
akkoord te gaan met het samenstellen van een jury voor het objectief beoordelen van de ingediende offertes, bestaande uit vertegenwoordigers van het team overheidsopdrachten en de dienst beheer openbaar domein.