ma 21/06/2021 - 19:00 gemeenteraadzaal
Op 3 juni 2021 nam de burgemeester een besluit met betrekking tot de organisatie van de commissies en raden in juni 2021.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd deze politieverordening van de burgemeester, houdende bijkomende maatregelen ter preventie van de verspreiding van het coronavirus COVID-19, te bekrachtigen.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de begrotings- en jaarrekening 2020 van de politiezone Sint-Niklaas goed te keuren.
In gemeenteraadszitting van 20 december 2019 werd de personeelsformatie van de lokale politie Sint-Niklaas vastgesteld. In zitting van 28 mei 2021 verklaarde de raad twee functies van commissaris van politie vacant. De functies worden gepubliceerd in de derde mobiliteitscyclus van de geïntegreerde politie van 2021. De kandidaten worden geselecteerd door een plaatselijke selectiecommissie. De samenstelling van de selectiecommissie moet worden voorgelegd aan de gemeenteraad.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd deze samenstelling goed te keuren.
In gemeenteraadszitting van 20 december 2019 werd de personeelsformatie van de lokale politie Sint-Niklaas goedgekeurd. Een hoofdinspecteur van de dienst lokale recherche gaat op 1 juli 2021 werken bij de Lokale Politie Gent. Een andere hoofdinspecteur van de dienst lokale recherche gaat op 1 juli 2021 in non-activiteit voorafgaand aan het pensioen (NAVAP). De korpschef wenst beide vacatures in te vullen via de gewone mobiliteitsprocedure van de geïntegreerde politie.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd twee functies van hoofdinspecteur van politie vacant te verklaren voor de afdeling tweedelijnspolitiehulp, dienst lokale recherche.
In gemeenteraadszitting van 20 december 2019 werd de personeelsformatie van de lokale politie Sint-Niklaas vastgesteld. Een inspecteur van de dienst bestuurlijke handhaving gaat vanaf 1 september 2021 werken bij de federale politie Antwerpen. Hierdoor ontstaat er een vacature.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd een functie van inspecteur van politie vacant te verklaren voor de afdeling directie operaties, dienst bestuurlijke handhaving.
Een inspecteur van de afdeling dringende politiehulp, dienst interventieteams, werd door de burgemeester benoemd als inspecteur bij de afdeling verkeerspolitie. Hierdoor ontstaat een vacature bij de dienst interventieteams.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd één functie van inspecteur van politie vacant te verklaren voor de afdeling dringende politiehulp, dienst interventie.
In gemeenteraadszitting van 20 december 2019 werd de personeelsformatie van de lokale politie Sint-Niklaas vastgesteld. Een assistent gaat vanaf 1 september 2021 in loopbaanonderbreking voor twee jaar omwille van persoonlijke aangelegenheden. Als gevolg hiervan komt een functie van assistent tijdelijk vrij. Omdat de functie van onthaalbediende een sleutelfunctie is, is het wenselijk om de vrijgekomen functie van assistent in te vullen bij het onthaal en dit met een vervangingscontract van maximaal twee jaar.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om een functie van contractueel assistent onthaal vacant te verklaren en in te vullen met een vervangingscontract van maximum twee jaar.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de wijze van gunning, raming en voorwaarden voor het leveren van kledij en schoenen voor de politiezone, goed te keuren.
De lijst met nominatieve subsidies was tot 2019 een onderdeel van het budget. Omdat het budget vanaf 2020 verdween (werd vanaf dan vervangen door het meerjarenplan), moet er een aparte beslissing over deze lijst worden genomen.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de lijst met aanpassingen aan de nominatieve subsidies goed te keuren.
De aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 voor stad en OCMW bevat de doelstellingen, actieplannen, acties en kredieten waarmee het bestuur invulling wenst te geven aan het beleidsprogramma 'Samen maken we de stad van morgen'. Hoewel het meerjarenplan geïntegreerd is voor stad en OCMW, moet elk bestuur eerst zijn aandeel apart vaststellen, vooraleer de integrale versie door de gemeenteraad kan worden vastgesteld. Aangezien het stadsbestuur de financiële gevolgen moet dragen van de keuzes die de raad voor maatschappelijk welzijn maakt, moet de gemeenteraad de beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn voor het aandeel van het OCMW ook nog goedkeuren, vooraleer de integrale aanpassing van de meerjarenplanning kan worden vastgesteld.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd hiertoe over te gaan.
De aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 voor stad en OCMW bevat de doelstellingen, actieplannen, acties en kredieten waarmee het bestuur invulling wenst te geven aan het beleidsprogramma 'Samen maken we de stad van morgen'. Hoewel het meerjarenplan geïntegreerd is voor stad en OCMW, moet elk bestuur eerst zijn aandeel apart vaststellen, vooraleer de integrale versie door de gemeenteraad kan worden vastgesteld.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het aandeel van het stadsbestuur in de aanpassing nr. 3 van het meerjarenplan 2020-2025 vast te stellen.
De aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 voor stad en OCMW bevat de doelstellingen, actieplannen, acties en kredieten waarmee het bestuur invulling wenst te geven aan het beleidsprogramma 'Samen maken we de stad van morgen'.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de geïntegreerde aanpassing nr. 3 van het meerjarenplan 2020-2025 vast te stellen.
Een bediende wil met vervroegd pensioen gaan op 1 juni 2022.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het ontslag en de pensioenaanvraag van betrokkene goed te keuren.
Naar aanleiding van het arbeidsongeval van 3 november 2019 overkomen aan een inspecteur bij lokale politie Sint-Niklaas, ondervindt betrokkene geen blijvend restletsel.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de toekenning van 0 % invaliditeit goed te keuren.
Naar aanleiding van het arbeidsongeval van 4 november 2020 overkomen aan een inspecteur bij lokale politie Sint-Niklaas, ondervindt betrokkene geen blijvend restletsel.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de toekenning van 0 % invaliditeit goed te keuren.