In onderling akkoord tussen de korpschef, de algemeen directeur en de financieel directeur werd op 1 september 2019 de erkenning van arbeidsongevallen van de medewerkers van de lokale politie Sint-Niklaas overgedragen aan het stedelijke team verzekeringen. Hiervoor werd een stadspersoneelslid dat bij de dienst HR van de lokale politie Sint-Niklaas was tewerkgesteld, verplaatst naar het team verzekeringen. Als gevolg hiervan is het aangewezen dit team formeel aan te duiden als bevoegde dienst voor de erkenning van arbeidsongevallen van het operationeel kader en het administratief en logistiek kader van de lokale politie Sint-Niklaas. De erkenning van beroepsziekten blijft ressorteren bij de manager interne organisatie van het kabinet van de korpschef.
Wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus.
Wet van 27 december 2000 houdende diverse bepalingen met betrekking tot de rechtspositie van het personeel van de politiediensten.
Koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiediensten.
het stedelijke team verzekeringen aan te wijzen als dienst die instaat voor de erkenning van de arbeidsongevallen van alle operationele personeelsleden en contractuele en statutaire medewerkers van het administratief en logistiek kader van de lokale politie Sint-Niklaas.
de manager interne organisatie van het kabinet van de korpschef aan te wijzen voor de erkenning van de beroepsziekten van alle operationele personeelsleden en contractuele en statutaire medewerkers van het administratief en logistiek kader van de lokale politie Sint-Niklaas.