In 2021 werd het eerste gedeelte van de fietspadinfrastructuur in de Hoogkamerstraat vanaf Temse tot aan het kruispunt met de Eigenlostraat uitgevoerd. In dit project werd eveneens 100 m van de Eigenlostraat aangelegd om veilige oversteken voor de fietspaden te creƫren en de businfrastructuur reeds aan te leggen. De werken in de Eigenlostraat werden toen uitgevoerd binnen de visuele grenzen van het openbaar domein.
Voor de volgende fase van de werken, namelijk de aanleg van de fietspaden in de Eigenlostraat, moeten verschillende voortuinen ingenomen worden. Om dit degelijk in kaart te brengen werd de bestaande rooilijn van de volledige Eigenlostraat op plan bepaald.
Bij het uittekenen van deze rooilijn werd vastgesteld dat de reeds aangelegde bushalte in het begin van de Eigenlostraat deels op privaat domein gelegen is. Om deze bushalte volledig mee op te nemen in het openbaar domein, moet een nieuwe rooilijn bepaald worden vanaf het kruispunt met de Hoogkamerstraat tot voorbij deze bushalte. Het rooilijnplan werd opgemaakt door Ken Pellegrims, landmeter-expert bij SWECO, Posthofbrug 2-4, 2600 Antwerpen, op 9 januari 2025.
De vaststelling van deze te wijzigen rooilijn is in overeenstemming met de doelstellingen en principes die opgenomen zijn in artikelen drie en vier van het decreet gemeentewegen.
De aanpassing van het rooilijnplan werd voorbesproken.
het ontwerpplan voor de wijziging van een deel van de rooilijn van de Eigenlostraat van 9 januari 2025, opgemaakt door SWECO, Posthofbrug 2-4, 2600 Antwerpen, voorlopig vast te stellen.
Een exemplaar van het rooilijnplan wordt als bijlage aan de notulen van deze zitting gehecht.
opdracht te geven aan het college van burgemeester en schepenen om de vooziene procedure op te starten volgens de bepalingen van het decreet gemeentewegen van 3 mei 2019.